dinsdag 31 maart 2015

Liebster Award


Vorige week werd ik door Norah, van De Ligny Creations, genomineerd voor de Liebster Award. Super leuk! Dankjewel!

De Liebster Award is een virtuele award van en voor beginnende/kleine bloggers om de persoon achter de blog beter te leren kennen en om aan te geven dat je zijn/haar blog echt de moeite waard vindt.


De regels:
- Je bedankt de persoon die je genomineerd heeft en plaatst een link naar zijn of haar blog.
- Je beantwoordt de 11 vragen die je hebt gekregen bij de nominatie.
- Je nomineert zelf 5 tot 11 andere beginnende/kleine bloggers en brengt hen hiervan op de hoogte. 

- Je mag zelf niet terug genomineerd worden.

1. Op welke creatie van jezelf ben je het meest trots?
Lastig! Maar als ik dan toch moet kiezen, is dat het trouwkaartje dat ik mocht maken voor m'n broertje en zijn lieve vrouw. Zo blij met t resultaat (en met hoe blij zij ermee waren!). Dit gaf mij ook een fijne zet om meer kaarten te ontwerpen.

2. Wat zou je nog graag willen leren?
Zoveel! Op dit moment ben ik bezig met n cursus om betere vrienden te worden met Illustrator. We hebben nu vooral n opstandige relatie, die van mij echt wel liefdevoller mag worden. Daarnaast wil ik graag leren haken, dit is een van de dingen waar ik nog nooit echt de tijd voor heb genomen om dit te leren. En ik zou ook nog graag leren hoe je een letterpresskaart kan maken en of ik dat thuis ook zou kunnen, straatfotografie lijkt mij ook erg leuk (en spannend), ...

3. Wat is je lievelingskleur?
Te veel keus! En dat verschilt ook echt wel per moment, jaargetijde, project, ...
Op dit moment is het geel. Ik heb laatst mijn keuken, wat ook mijn werkruimte is, met geel ondergedompeld. Lekker fris en fleurig!

4. Waar woon je?
In een lief en schattig formaat appartementje in Utrecht. Het centraal station (en het centrum) zijn fijn dichtbij. En op wonderbaarlijke wijze passen al mijn (creatieve) spullen op bijna 60 m2. Al gaan daarvoor aardig wat credits naar W. die graag mee denkt om opbergruimte te creƫren en te maken :)
Mijn favoriete plekken in huis zijn de keuken (om lekkers te koken en om te werken (mijn tekentafel en tekenspullen staan in de keuken) en in de zomer het balkon op t zuiden (waar mijn aardbeienplanten het super goed doen!).

5. Met welk project ben je nu bezig?
Met veel verschillende. Ik vind zoveel verschillende dingen leuk om te doen en daarom doe ik ook graag veel verschillende projecten. Zo heb ik wensenlijstjes voor diverse projecten. Projecten waar ik nu mee bezig ben zijn onder andere handlettering, Zuidpool, landkaarten en een thema-invulling voor mei (hij wordt leuk!).

6. Waar zou je graag eens op vakantie naartoe willen gaan?
Ik heb niet perse een specifieke plek. Wat ik zoek in n vakantie is vooral zon, warmte mag (bij n wintersportvakantie is dat wat minder gewenst ;) ), de mogelijkheid om te kunnen wandelen en rust. De drukte kan ik altijd nog zoeken in een stad die vast wel in de buurt is. Het plan is om van het najaar weer naar Toscane te gaan, daar zijn we na vorig jaar nog niet op uit gekeken :)

7. Wat staat er al lang op je to-do-list, waar je maar steeds niet aan toe komt?
Ik denk dat ik even terug verwijs naar de antwoorden die staan bij 2 en 5 ;)

8. Wat doe je naast bloggen nog meer?
Tekeningen, foto's en lekker eten maken, workshops geven, werken aan verschillende projecten, boeken lezen, met vriendinnen op de bank ploffen en onder het genot van thee en koekjes Grey's Anatomy kijken. Zelf heb ik stiekem een zwak voor Glee (confession...) (haha, zo'n grote fan ben ik blijkbaar ook weer niet. Ik kwam er van t weekend achter dat de serie gestopt is ;) ).

9. Ben je een keukenprinses? En zo ja, wat is jouw topgerecht?
Ik heb mijzelf laatst een verlaat verjaardagscadeautje gegeven in de vorm van een Smeg-fornuis. Beste aankoop voor in mijn keuken van de laatste paar jaar. Wat is het fijn om daar op te koken of (meerdere!) taarten mee te bakken (er past met gemak 6 cake's in de oven, wat vervelend!) (ware het niet dat ik geen 6 cakevormen heb...). Dus, euhm, ja, ik denk dat ik wel een kroontje op mag in de keuken :) En een topgerecht? Nou, de carrotcake doet t dus aardig goed ;) Al is de bananen-appelcake ook een goede favoriet. Of lasagne. Of de wortelsoep. Of pizza van Turksbrood. Of een kippetje uit de oven met n heerlijke sinaasappel-mosterd-saus, ... .

10. Wat is je grootste verslaving?
Naast tekenen, hele pure chocola (70% of meer, jummie! Al vind ik die van 90% toch wel ietsjes te veel van het goede...), Grey's Anatomy, (op dit moment Harry Potter)boeken lezen voor de houtkachel bij W., kom ik toch eigenlijk uit op de behoefte om voor bijna elke gelegenheid iets te bakken. Mijn vroegere huisgenoten heb ik hier echter nog nooit over horen klagen ;). Nu hoor ik daar ook weinig mensen over klagen (al hoewel: "ik word nog eens dik van al dat lekkers dat je mee neemt!") Of misschien is t toch de eigenschap om met zelfgemaakte cadeautjes aan te komen zetten..?

11. Wat zijn je grootste doelen en dromen?
Ik zou het erg leuk vinden als Papier Avonturen verder groeit. Meer leuke workshops, een eigen stationary lijn, kaartjes op maat voor fijne blije bijzondere momenten... Ja, dat zie ik wel voor me :)

Het blijkt dat ik niet tot 5 nieuwe bloggers kom. Gelukkig kan ik deze lijst altijd nog aanvullen :) Ook weet ik niet helemaal zeker of de blogs klein zijn, maar ik ben wel nieuwsgierig wie achter het blog zit :)

Ik nomineer
* Nikki van Nikki Dotti
* Sophie van SophieSweetVintage

Voel je niet verplicht om mee te doen, leuk vind ik het wel!

Ik heb de volgende vragen voor je:

1. Waar ben je het meeste trots op wat je gemaakt hebt?
2. Wat zou je graag willen leren?
3. Waar haal je je inspiratie vandaan?
4. Wat zou je graag nog willen leren?
5. Met welk materiaal werk je het liefst?
6. Van welk jaargetij geniet je het meest?
7. Wat is je lievelingskleur?
8. Waar geniet je het meest van op vakantie?
9. Heb je een atelier waar je graag werkt, of juist liever thuis?
10. Wat is je grootste verslaving?
11. Wat voor dromen of doelen heb je voor jezelf, of voor je blog?

2 opmerkingen:

  1. Hi Lotte, super leuk om te lezen! Een eigen lijn, ja dat is echt leuk voor jou! En ik zou zeggen, kom je op een van mijn haakworkshops? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje!
    Daar ga ik inderdaad eens naar kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen