maandag 1 juni 2015

Maandaginspiratie #22

Een paar weken geleden stelde vriendinnetje S. voor om een dagje de gevangenis in te gaan. In Leeuwarden, of all places. Ze haalde mij over met het vooruitzicht van een picknick in de trein. En ook met een leuke markt in de gevangenis zelf ;)

Zo vertrokken wij gister met de trein naar Leeuwarden om voormalig gevangenis Blokhuispoort onveilig te maken. Blokhuispoort is sinds 1580 een gevangenis geweest. In 2008 is het hét cultureel centrum van Leeuwarden geworden na het sluiten van het gevang. Een bijzondere locatie, want het ziet er echt nog uit als een oude gevangenis. Met dito oude muren, cellen en tralies voor de ramen.


Holy Stich zorgt al meerdere jaren ervoor dat 2x per jaar de voormalige cellen van Blokhuispoort omgetoverd worden tot winkels. Gezelligheid ten top en voor ieder wat wils. Er is zoveel te zien! Meer dan 50 cellen, meer dan 50 (creatieve) winkels. Genieten!





Al vrij in het begin belandde we in cel 18 bij Teerhart. Hier zijn we wel even zoet geweest, zoveel leuke kettingen! Welke mocht mee naar huis...?



Noot tussen door: ik vind huisdieren geweldig en ik mis ze bij mij thuis. Zelf vind ik dat ik echt te weinig thuis ben om ze aandacht te geven. Gelukkig kwam ik op de markt genoeg alternatieve huisdieren tegen die het niet zo erg vinden wanneer ik weer eens een lang weekend de hort op ben ;)







We zijn met een kleine en fijne buit het gevang uit gekomen :)


De wolkenzakjes van Gewoon te Gek waren té lief en geweldig om te laten liggen. Ooit zei iemand tegen mij: wanneer je iets aan iemand geeft wat een beetje zeer doet om weg te geven, dan geef je wat moois aan de ander. Deze zakjes vallen daar onder.
Bij Teerhart kwam ik er maar niet uit. Ik kon niet kiezen tussen 2 verschillende kettingen. Dus nam ik ze allebei mee :)

Heel erg bedankt dat je mij hebt weten te verleiden S.! Met jou duik ik graag nog eens het gevang in ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten