maandag 25 januari 2016

Hallo creatieve stok achter de deur!

Het werd tijd om eens wat actie te ondernemen om meer te gaan tekenen. Leuke schetsjes hier en daar zijn hartstikke leuk, iets concreter mag ook ;)

Dus, ik zette de papiersnijder aan het werk (al was het een duoproces, ik mocht moest mee werken ;)), schreef wat woorden op de strookjes, schreef deze blog en daarmee heb ik een aardige stok achter de deur om dingen te gaan maken ;)



Maar eerst nog even een Ted-filmpje. Dit filmpje gaf mij namelijk het idee om dit te gaan doen. En wie weet kan jij daar ook wat mee.


En dit heb ik er van gemaakt: 12 thema's/onderwerpen (gele briefjes) en 8 materiaal uitwerkmogelijkheden (blauw). Elke 2 weken trek ik een blauw en een geel briefje en ga daar mee aan de slag. Ik mag een kwartiertje rond dwalen op Pinterest en een half uurtje schetsen en pielen. Daarna is het gewoon klaar. Tijd om iets te gaan maken. Misschien niet meteen, misschien ook wel.

Echt zo kort, Lotte, voor Pinterest en schetsen? Jep. Want ik ken mijzelf. Ik kan uren op Pinterest doorbrengen. Schiet niet echt op als ik eigenlijk wat wil maken ;) En mijn schetsdeadline, ik ga merken hoe ik dat ga vinden ;)

Wees vrij om mee te doen, je eigen versie te maken, ... . Het is echter wel zo: dat wat je trekt, moet je het mee doen. Juist wanneer de opdracht je lekker dwars ligt, kan je op zulke leuke dingen uitkomen! En wie weet wordt t echt lelijk, ook leuk om dat eens te maken ;) En wie weet wordt het echt iets geweldigs leuks. We gaan het zien!


Ik start met een (familie) portret en collage. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat ;)



Volgende week meer over hoe het mij vergaan is :)
Fijne maandag!

Oja! Mijn gele woorden:
- gedicht
- sprookje
- superheld
- dier
- fabeldier
- monster
- silhouet
- patroon op A4
- (familie) portret
- liefde
- het huidige weer
- jummie eten

En mijn blauwe woorden
- handlettering
- collage
- paper art
- aquarel
- zwart/wit met oost indische inkt
- zwart/wit met fineliner
- ecoline
- diorama
- mixed media

Geen opmerkingen:

Een reactie posten